Marzipan Latte

Blog || Rólam || Információk
Pipacs és Levendula

Hahó Idegen! A nevem Zsófia, de szólíthatsz bármelyik becenevemen, ahogy tetszik. A világon töltött éveim alatt sok mindenre hallgatok már. Szívből örülök, hogy itt vagy.

Nézz körbe bátran, csemegézz a címkék között, látogass el menüpontokra, vagy csak szörfözz a bejegyzések között. Remélem, találsz ínyedre való finomságot és hamarosan ismét találkozunk.

Egy mokkáskanál Zsófi

2017.09.23. 15:19
🌅 borús, szeles
📚 Jeff Lindsay: Dexter darabokban
📺 Naruto Shippuuden (500/96)
🎧 D'espairsRay: Abel to Cain

Egy csomag olvasnivaló

Kedvelem őket. Szeretem, ahogyan írnak. Bírom a stílusukat. Csípem a betűiket. Sokszor osztom a gondolataikat. Ha inaktívabbak, akkor pedig várom őket. Miért?
Mert valami megfogott bennük, és kész. Szeretettel ajánlom bármelyikőjüket Neked is.

🌼Aoleev 🍉teo 🍓Bíbor
AmyDóriElenaGréti
jasmineRókaSzandraSára

Egy evőkanál beszéd

Egy teáskanál címke

Hozzászólás érzésre
Friss hozzászólások

Köszönet ízlés szerint

A sablonért, kódokért és egyéb segédanyagokért hálás köszönet a Blogtagsnek, a Glamour Factorynak és a LindaDesignnak. A patternért pedig a Vecteezyt üldözi hálám.
Továbbá nagy köszönet jár Neked is. ❤️ Legyél akár régi, hűséges Olvasóm, vagy frissen idetalált ismeretlen.

Egy bögre gondolat

Nyaralás kimaxolva

2017.08.10. 13:57, Zsó

Régen tartottam, úgy istenigazából élménybeszámolót, úgyhogy itt az ideje kicsit mesélni. Július 29-én, szombaton Horvátországba utaztunk Medve Úrral, a tesójával és az ő párjával négyesben. Az úticél Selce volt, Crikvenica szomszédságában. Sokat hallottam már Horvátországról, több ismerősöm gyakran járt arra, jómagam még sosem, így nagyon kíváncsi voltam.

Mit tagadjam, minden várakozásomat felülmúlta ez a nyaralás - bár ez nem kifejezetten és közvetlenül magának az országnak könyvelhető el. A továbbiakban megtudhatod, miért is volt ez olyan "eddigi legjobb nyaralás valaha" címszavú élmény.
A bejegyzésben található képeket én magam készítettem, így kérlek, úgy nézd őket.

Autóval mentünk, behajtogattuk magunkat a csomagokkal együtt, és elindultunk. Úgy kalkuláltunk, hogy saccperkábé 6 óra alatt ott leszünk. Végül közel 7 óra lett a horvát autópályán lévő kapuknál kialakult dugónak köszönhetően, de annyi baj legyen. Amint leértünk, a kisebb fáradtságunkat azonnal felülírta az izgatottság, hogy megérkeztünk. A szállás abszolút megfelelt minden kívánalmunknak, a kilátásunk gyönyörű volt a teraszról, a szobák, a fürdő és a konyha rendben voltak - bár biztos, ami tuti, Domestosszal áttakarítottuk a neuralgikus pontokat, az étkészletből is elmosogattunk mindent első használat előtt.
Ezt mindenkinek javaslom, ha apartmanba megy megszállni. Nem azt jelenti, hogy nem bízom a háziakban, de higiéniai kérdésekben az a tuti, amit mi magunk csinálunk, ugye?

A gyors kipakolást, takarítást követően kicsit vártunk még, hogy ne a legnagyobb melegben menjünk le a partra leégni rögtön az első nap. Mivel 1 körül érkeztünk, nem sokat kellett hűsölnünk, 3 körül vettük lefelé az irányt.
8 éve nem voltam tengernél, és bevallom, már el is felejtettem, s nem is értettem, miért vannak az emberek úgy oda érte, elvégre a Balaton is csúcs. Viszont azért az a látvány, meg tengerillat amit nem mindig éreztem, bár Medve Úr időnként megbökött, hogy na, érzed? tényleg valami egészen csodálatos.  (Ettől függetlenül nekem nagy szerelmem marad a Balaton - ilyen tavat nem pipálsz akárhol.)

Végig extra meleg időjárásunk volt, bár rögtön másnap kaptunk egy kb. két órás esőt, de nem igazán tudta lehűteni a vizet, vagy akár a levegőt. Ahogy a családtól megtudtam, itthon is 40 fok körüli hőmérséklet volt egész héten. Nos, mindez Selcén sem volt másképp.
A tengerpart sziklás, kavicsos volt, illetve régi kikötő átalakítva stranddá. Beton volt a parton, s vagy lépcsőn lehetett lemenni, vagy volt egy szakasz, ahol olyan létra vezetett a vízbe, mintha medencébe másznál. Azonban a kisgyerekeseknek, meg azoknak, akik nagyon ragaszkodnak a partról csak besétálok és pancsolok élményhez, volt aprókavicsos, besétálós partszakasz is, de mi itt, a tömegre való tekintettel, sosem táboroztunk le. Kényelmesebb volt amott, a betonon a szivacsos matracainkkal, sátrunkkal. A víz pedig mindenhol ugyanolyan jó volt.

Ahogy sétálgattunk Selcén, hömpölyögtünk a kisebb nyaralótömeggel, találtunk egy plakátot, rajta egy kedvező árú hajókirándulással. Azonnal felcsillant a szemünk, foglaltunk is helyet. Így hát, hétfőn áthajóztunk Krk szigetére, azon belül is Vrbnk településére. (Furák ezek a horvátok, a magánhangzó luxus, skacok?) Már maga a hajó is brutál menő volt, Jack Sparrow volt a kapitány, s hogy elhiggyétek, fotóval bizonyítom alább. Megfogtam a kezét, s még sörrel is megkínált - az már más kérdés, hogy nem szeretem a sört, de Jacknek elnézzük.

Csodálatos volt Vrbnk, szeretem az ilyen falvakat. Itt van egyébként a világ legszűkebb utcája is, ami mindössze 43 cm széles. A hajókirándulás része volt egy bor- és snapszkóstoló is Vrbnk egy borpincéjében, ahol háromféle bort, és háromféle snapszot kóstolhattunk. Bocsi, ha valaki szereti a horvát italokat, de skac, ezek szörnyű rosszak voltak. Illetve elnézést, volt egy édes bor, ami ízlett, és szívesen ittam meg, de a többi, te jóságos ég. Igaz, hozzá kell tennem, nem vagyok nagy alkoholkedvelő, kevés szeszes ital van, amit örömmel fogyasztok.

Miután megkóstoltunk mindent, tovább vittek egy strandra, ahol volt egy óránk fürödni a tengerben. Elnézve a tömeget, végleg elengedtem a vágyamat, hogy Baywatch-módra bevonuljak a vízbe, s közösen úgy döntöttünk, hogy a sziklák között megyünk be inkább, ahol kevesebben voltak. Legalább az élővilág is aktívabb volt. El-amatőr-búvárkodtunk egy teljes órát, gyönyörködtünk a tengerfenekében elég szarul hangzik így belegondolva, bocs, illetve a halakban, tengeri sünökben, uborkákban, a tenger aljzatában és már mennünk is kellett a hajóra, hogy az visszavigyen Selcére.

Medve Úrral még este elhatároztuk, hogy másnap megnézzük a napfelkeltét. Teljesen be voltam sózva, reménykedtem abban, hogy valami csodaszép látványban lesz részünk, ahogy a hegyek mögött felkel a nap. 4:45-kor keltünk, felöltöztünk és lesétáltunk a partra. Nos, nem volt szerencsénk, mert bár hegy mögül kelt fel a nap, de nem a szemközti oldalon, hanem a hátunk mögött.  Annyi baj legyen, azért fényképeztünk párat, külön élmény volt ilyen csendes körülmények között sétálgatni. Az egyik partszakaszon megálltunk, csináltunk pár fényképet, majd Medve Úr beszélni kezdett.

Beszélni kezdett, én meg hirtelen olyan zavarba jöttem, azt sem tudtam, hova nézzek. Beszélt, és nem volt nehéz innen már kitalálni, mi következik. Folytak a könnyeim meglepetésemben és örömömben. Medve Úr megkérte a kezem. Megszólalni sem tudtam hirtelen, csak bólogattam nagy erőkkel, s néhány hosszúnak tűnő, de valójában rövid pillanat múlva, kimondtam az igent, miután kaptam levegőt és hangot hozzá. Jaj, és volt egy háromfős horvát közönségünk is, akik fürödtek a tengerben. Ott tapsoltak, meg ujjongtak. Jópofák voltak.
Szóval menyasszony vagyok.

A további napok relatív gyorsan teltek, igyekeztünk minél több mindent csinálni. Minden este társasoztunk, több este sétáltunk. Remek hangulatban teltek a napok, imádtam, ezzel a társasággal bármikor nyaralnék még, de komolyan.

Pénteken, az utolsó napunkon még teljesen kimaxoltuk az élményeket. Hála annak, hogy remekül gazdálkodtunk a pénzünkkel, még két nagyobb élményre is befizethettük magunkat.
Először ejtőernyőztünk. Az a verzió, mikor egy motorcsónakhoz kötik ki az ejtőernyőt, és ezáltal az emberkéket, majd elindul a motorcsónak, a kötél pereg, egyszer csak elfogy, s végül felránt a magasba a szél. Csodálatos tizenöt perc volt. Életemben először sajnáltam, hogy nincs vízálló kamerám vagy telefonom, mert azt a látképet érdemes lett volna megörökíteni. Elég nagy kört mentünk a tengeren, beláthattuk egész Selcét, és a túlpart panorámája sem volt utolsó. A vízbe érkezés külön élmény volt, kicsit fáztam tőle, hogy hideg lesz, de még jól is esett a víz ölelése. A szél persze itt is vitte magával az ernyőt, szóval még áramlottunk mondunk ilyet? a vízzel hátrafelé, és élveztük a pillanatot. Végül beért a motorcsónak, elkezdte felpakolni a szűkszavú barátunk az ernyőt, majd szólt, hogy "karabíner", tehát kapcsoljuk ki magunkat, majd szálljunk fel a csónakra - magyarul. :D Szélsebesen visszarepesztettünk a partra. Életreszóló élmény volt. Mit nem tud adni 15 perc...

Ezután kicsit pihentünk, majd befizettük magunkat egy vízi aquaparkba is. Egész héten csorgattuk utána a nyálunkat, ahogy a gyerekek játszottak benne, így végül döntöttünk: nem hagyjuk ki. Egy ugrálóvárszerű létesítményt kell elképzelni a tengeren, ahol volt akadálypálya, banánlibikóka, trambulin, fal, amit megmászhattál, aztán lecsúszhattál/ugorhattál a tetejéről a tengerbe. Egy órát adtunk magunknak. Mókás lehetett a látvány: a nagy huszonévesek, amint próbálnak elvegyülni a gyerkőcök között. Utánunk egyébként kedvet kaptak más, mi korosztályunkbeli fiatalok is. Úgy látszik, kellett egy kis megerősítés, hogy ez nem csak a gyerekeké. Hát, Istenem, nem volt súly-, sem korhatár, hát akkor miért ne mentünk volna őrjöngeni? Örök gyerekek vagyunk, s közben persze érett felnőttek.

Péntek este még tűzijátékot is kaptunk. Egyszerű, de nagyszerű műsor volt. Valami ünnepségféle lehetett horvátéknál, de mi csendesen elpoénkodtunk azon, hogy Medve Úr szervezte nekem.  Viccet félretéve, nagyon tetszett, méltó lezárása volt a nyaralásnak.

Szombaton már csak a hazaút várt ránk, ami ezúttal kb. 7,5 órát vett igénybe, nagyobb dugót kaptunk ki. Csúcsélmény volt, szuper társasággal, csodaszép helyen. A horvátok lehettek volna kedvesebbek is, nem szerettem beléjük, de meg kell valljam, tényleg szép az országuk, mindenképp érdemes volt megtapasztalni.

Köszönöm ezt az élményt, sosem felejtem el.

Az alábbiakban még néhány kép Vrbnk-ről és -ből.

Szólj hozzá te is!
Név:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése

Még nincs hozzászólás.

Butterfly-Wings - Egy18 éves lány blogja; érdekes cikkekkel, videókkal, véleményekkel várja a látogatókat. ^-^    *****    Tokio Hotel FANFICTION | Tokio Hotel véleményblog | Tokio Hotel FANFICTION fordítások | Tokio Hotel Fanfiction | TH blog    *****    A karma és az asztrológia kapcsolata    *****    Engedd meg, hogy horoszkópod elkészítésével szabad választásodban segítségedre lehessek. Várlak a csillagjövõ oldalon!!!    *****    ♫ Vár Téged is az egyetlen magyar nyelvû, megbízható Zara Larssonnal foglalkozó forrás! ♫ ZL Hungary ♫ ZL Magyarország ♫    *****    WISE-VOGUE | MERT A DIVATBAN IS LEHETSZ BÖLCS! - ÚJ BLOG TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA    *****    Nettó Bruttó Bérkalkulátor 2018    *****    A HUN Tv kezet nyújt, Asztrológiai elõadásom az Élet Magazin mûsorában.    *****    INGYEN letölthetõ OSHO könyvek, ezoterikus olvasmányok, Asztrológia: tanácsadás, oktatás.    *****    ***Munkatársakat keresek kezdetben mellékjövedelemként / Napi 1-2 óra munkával, majd késõbb akár fõállásban is!***    *****    Ingyenes tanácsadás,rendeld meg a tetszésed szerinti elemzést és minden kérdésedre választ adok.Részletek az oldalon!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Csillagászati ismeretek kézdõk és haladók részére. INGYENES ASZTRO-suli minden tanulni vágyónak!    *****    ** Portálépítés - G-Portál & HTML & CSS & Wordpress segítségek, kódok, sablonok, egyedi scriptek **    *****    ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! Újra megnyitott az oldal! ASHLEY TISDALE! ASHLEY TISDALE!    *****    CSILLAGKÉPEK - a fokok szimbólumai    *****    SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG - 6 ÉVE ONLINE - SELENA GOMEZ MAGYARORSZÁG    *****    JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE MAGYARORSZÁG JENNIFER LAWRENCE    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!    *****    Minimálbér, garantált bérminimum és szakmai minimálbér 2018 évben - 4 és 6 órás részmunkaidõs foglalkoztatás bére!